Urząd Miejski w Ełku przypomina o złożeniu PIT-u

Urząd Miejski w Ełku przypomina o złożeniu PIT-u

Urząd Miejski w Ełku przypomina o złożeniu PIT-u

Urząd Miejski w Ełku przypomina, że zostało  zaledwie kilka dni na to, aby złożyć rozliczenie PIT za rok 2020. Dokładnie 30 kwietnia 2021 roku minie termin i osoby, które się nie wyrobią będą miały mały problem. Za niezłożenie rozliczenia  podatkowego w terminie można zapłacić kary finansowe. Warto to też rozważyć przekazanie 1% podatku na cele charytatywne.

Wystarczy podać numer KRS fundacji albo stowarzyszenia, które uznamy za warte naszej darowizny. Robiąc to, niczego nie tracimy. Nie musimy niczego dodatkowo dopłacać, gdyż ten 1% pochodzi z podatku, który już zapłaciliśmy. Jest to więc gest, który nic nie kosztuje, a komuś może pomóc. Jeśli nie wiemy, która organizacja potrzebuje najbardziej naszego wsparcia, to polecamy wesprzeć fundację Odzyskać Radość lub Fundację Małych Stópek. Obie zajmują się wspieraniem dzieci.

Masz problemy z wypełnieniem formularza PIT? Z pomocą przychodzi darmowe oprogramowanie PITax.pl. Łatwe podatki”, z którego możemy skorzystać w ramach projektu o nazwie „Wspieraj lokalnie”. Inicjatorem jest Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych.

Dlaczego warto złożyć PIT elektronicznie?

Nowoczesna technologia próbuje ułatwić nam życie na każdym kroku. Czasami ma to odwrotny skutek, ale jak chodzi o rozliczanie podatków, to naprawdę sprawuje się nieźle. Dzięki takiemu wypełnieniu zeznania możemy uniknąć wizyty w urzędzie skarbowym. Chodzi nie tylko o sam dojazd i fizyczną konieczność wyjścia z domu, ale taka wizyta często generuje u nas dużo stresu. Rozwiązanie takie jest dobre szczególnie w czasach pandemii, gdy staramy się ograniczać kontakty w celach higienicznych.

Oszczędzenie jej sobie daje nam małą dawkę komfortu, którą powinniśmy wykorzystać. Oprogramowania służące do wypełniania tych formularzy dają nam zazwyczaj również możliwość natychmiastowego wysłania ich do urzędu. System takiej aplikacji weryfikuje automatycznie, czy dobrze złożyliśmy naszą deklarację. Jeśli nie ma żadnego błędu, automatycznie trafia ona do urzędu, a my mamy święty spokój. A przynajmniej do następnego roku.