Sukces konsorcjum Mirbud i Kobylarnia w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S16
Podczas procesu przetargowego na realizację 8,5-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S16 między miejscowościami Knyszyn a Krynice, dominującą ofertę zaprezentowało konsorcjum firm – Mirbud i Kobylarnia. Jeżeli nie zostaną zgłoszone protesty przez firmy, które nie wyszły zwycięsko z tego przetargu, istnieje możliwość sfinalizowania umowy z wybraną jednostką wykonawczą. Docelowo trasa S16 ma za zadanie połączyć dwa miasta: Ełk oraz Olsztyn.
Procedurę przetargową na projekt i budowę odcinka drogi S16 łączącego Knyszyn i Krynice, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zainicjowała w połowie września poprzedniego roku. Do konkursu napłynęło osiem propozycji. Oferta, którą przedłożyło konsorcjum firm – Mirbud i Kobylarnia była najniższa, wynosząc 314,7 milionów złotych. Tymczasem najwyższą kwotę, blisko 380 milionów złotych, zaoferowała firma Unibep.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 maja 2016 roku, droga ekspresowa S16, przebiegająca pomiędzy Ełkiem a Knyszynem, została uwzględniona w sieci dróg ekspresowych na terenie Polski. Obecnie nad wyborem optymalnej trasy prowadzone są prace planistyczne. Prace tego typu nad odcinkiem Knyszyn – Krynice zakończono wcześniej, dzięki wykorzystaniu decyzji środowiskowej wydanej w grudniu 2015 roku, dotyczącej wówczas projektowanego fragmentu S19 obejmującego trasę Korycin – Knyszyn – Dobrzyniewo – Choroszcz.