Nowe inwestycje w sprzęt dla Gminy Ełk zapewnią ciągłość usług

Nowe inwestycje w sprzęt dla Gminy Ełk zapewnią ciągłość usług

W ostatnim miesiącu roku gmina Ełk zyskała nowe zasoby sprzętowe, które mają na celu wzmocnienie logistyki oraz zapewnienie nieprzerwanego dostępu do kluczowych usług. Inwestycja ta skupia się na uzupełnieniu infrastruktury potrzebnej do realizacji zadań związanych z ochroną ludności oraz obroną cywilną. Środki na zakup urządzeń pochodzą z dotacji przeznaczonej na wsparcie zadań własnych w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej, w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025–2026.

Zakupy realizowane z funduszy dotacyjnych i własnych

Na realizację tego przedsięwzięcia Gmina Ełk otrzymała dotację w wysokości 279 700 zł, a także wykorzystała 31 300 zł ze środków własnego budżetu. Dzięki tym funduszom udało się nabyć kilka kluczowych elementów wyposażenia:

  • dwa mobilne beczkowozy do transportu wody pitnej, każdy o pojemności 5000 litrów
  • elastyczny zbiornik zdolny pomieścić 15000 litrów wody pitnej
  • namiot pneumatyczny o powierzchni 37 metrów kwadratowych
  • zewnętrzna nagrzewnica.

Przekazanie sprzętu i brakujący element wyposażenia

Cały zakupiony sprzęt został przekazany do Zakładu Usług Gminnych Gmina Ełk Sp. z o.o., który odpowiada za ochronę ludności i obronę cywilną w gminie. Mimo sukcesu w pozyskaniu większości potrzebnych urządzeń, nie udało się nabyć mobilnego agregatu prądotwórczego na przyczepie, który był planowany jako część wyposażenia do zabezpieczenia logistycznego.

Wprowadzenie nowych zasobów ma na celu nie tylko poprawę logistyki, ale przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców gminy. Dostosowanie infrastruktury do wymogów współczesnych wyzwań ochrony ludności to kluczowy krok w umacnianiu zdolności reagowania na sytuacje kryzysowe.

Źródło: Urząd Gminy Ełk