Kiedy w końcu będzie można przejechać ekspresówką z Ełku do Warszawy?

Kiedy w końcu będzie można przejechać ekspresówką z Ełku do Warszawy?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała harmonogram dotyczący budowy odcinku Warszawa – Budzisko. Dzięki temu odcinkowi będzie można przejechać drogą Via Baltica przez Łomżę. Cała droga ma mieć 311 km, a obecnie kierowcy mogą przejechać przez 200-kilometrowy odcinek. Wiemy, że do końca roku ma być dostępne kolejne 55 km. Oznacza to że nie uda się przez końcem 2022 roku ukończyć całej drogi Via Baltica, ale możemy być pewni, że znaczna jej część będzie gotowa. Na pewno ułatwi to przejazd kierowcom, chcącym dostać się z Ełku do stolicy kraju.

Droga Via Baltica ma ułatwić poruszanie się kierowcom z północnej części Polski. Wiedzie ona od Warszawy na północ i ciągnie się przez takie miasta jak Łomża czy Suwałki. Również mieszkańcy okolicznych miast takich jak Ostrołęka będą mogli skorzystać z właśnie powstającej ekspresówki. Nawet jeśli będą musieli zboczyć z drogi, to i tak efekt końcowy będzie na ich korzyść.

Szczegóły harmonogramu

Jakie są konkretne plany dotyczące poszczególnych odcinków? Wiemy, że we wrześniu będzie już można korzystać z odcinka Suwałki – Budzisku o długości 24 kilometrów. Na ten moment wykonano już 75%, więc można się spodziewać, że ukończenie prac jest już naprawdę blisko. Na ten moment pracownicy zajmują się wykonywaniem wykopów i nasypów. Ma miejsce również powstawanie nowych warstw nawierzchni.

Co oprócz budowy samej drogi? Inwestycja obejmuje także Miejsca Obsługi Podróżnych Żubryn Zachód oraz Żubryn Wschód a także Budzisko Wschód i Budzisko Zachód.

Odcinek Ełk – Wysokie

Trwają prace również nad odcinkiem Ełk – Wysokie, który sam się nie wybuduje. Ma on długość 23 kilometrów. Skoro już mówimy o Ełku, to niedługo będziemy mieć ten połączenie Szczuczyn – Ełk o takiej samej odległości. Na ten moment znajduje się tam już 90% nawierzchni betonowej. Pozostała część nadal wymaga dokończenia, ale prace trwają. Jeśli te szczątki informacji nam nie wystarczą, to w materiałach udostępnionych przez GDDKiA możemy znaleźć pełną mapę inwestycji. Zobaczymy w niej osobno odcinki istniejące i osobno odcinki, które są w realizacji. Oprócz tego pojawiają się informacje na temat przetargów i odcinków, których budowa jeszcze nie jest w pełni ustalona.