Rozpoczęły się prace nad szlakiem Rail Baltica

Rozpoczęły się prace nad szlakiem Rail Baltica

W planach jest zbudowanie przejście podziemnego oraz trzech peronów. W tym momencie ruszyła budowa jednego z nich. W samym mieście zaś powstanie 40 km torów oraz 100 rozjazdów. Plany zawierają również budowę dwupoziomowego skrzyżowania między cmentarzami.

Inwestycje o takiej skali zawsze wiążą się z wysokimi kosztami. Tak jest i tym razem. Wiemy, że całe przedsięwzięcie wyniesie ok. 587 milionów złotych. Zanim jednak przerazimy się tak wysoką kwotą, musimy pamiętać o tym, jak wielki jest to projekt.

Dzięki budowie linii możliwe będzie nadanie polskim pociągom zupełnie nowego znaczenia. Będą w stanie pokonywać większe odcinki oraz dużo szybciej jeździć. Jako pasażerowie możemy nie zdawać sobie sprawy, jak wielkie znaczenie dla jazdy ma infrastruktura.

Planowany czas realizacji inwestycji nie należy do najkrótszych, ale przełoży się to na efekty. Już teraz wiemy, że tego typu zmiany wprowadzają całkowicie nowe rozwiązania dla komunikacji publicznej.

Ełk kluczowym etapem inwestycji

Ełk jest jednym z bardzo ważnych odcinków tej dwutorowej linii kolejowej. Linia E57 na odcinku między Białymstokiem a Trakiszkami przebiega właśnie przez nasze miasto. Nie jest możliwe więc wybudowanie tej linii bez porządnej modernizacji kolei w Ełku.

To właśnie od tej modernizacji zależy przyszłość inwestycji, dlatego konieczne jest przeprowadzenie prac natychmiast. Oczywiście przejdą one etapami, a część z nich już jest w fazie realizacji. Docelowo w mieście ma się pojawić około 100 rozjazdów i 40 km torów.

Sens rozbudowy kolei

Koleje pociągowe stanowią jeden z filarów polskiego transportu publicznego. To właśnie one służą nam do tych bliższych i dalszych wycieczek. Pociągiem dojedziemy zarówno do cioci z miejscowości obok, jak i na wycieczkę do Wiednia.

Koleje generują każdego roku bardzo dużo zysku, dlatego że są one jednym z najbardziej uniwersalnych środków transportu. Samorządy rozumieją więc doskonale, że jeśli chcą, aby komunikacja między miastami byłą sprawna, muszą inwestować w kolej.

Niestety dziedzinę tę zaniedbywano przez wiele ostatnich lat. Dowodem na to są przestarzałe zniszczone dworce, które nie mogą doczekać się remonty.